25.10.2018

Dirk Aschoff odštartoval tretí ročník Digital Media Campus

Vo svojej prednáške porozprával o svojich skúsenostiach s vizuálnym storytellingom. Študentom ukázal svoje práce, ako aj inšpirácie. Tiež im vysvetlil, ako môžu jednotlivé obsahové tímy v mediálnych domoch spolupracovať pri tvorbe vizuálnych príbehov a infografík. Vďaka čomu dokážu čitateľom priniesť nový zážitok v digitálnej džungli, ktorá sa za posledné roky na internete vytvorila.

Vzdelávací program bude pokračovať ďalšími prednáškami počas najbližších deviatich mesiacov. Študenti získajú prehľad o mediálnom trhu, naučia sa efektívne tvoriť obsah, vyberať témy a overovať zdroje. Zistia ako fungujú online médiá, ako sa merajú ich výsledky, ale aj ako efektívne tvoriť titulky. Takisto sa naučia tvoriť a vyberať fotografie pre články, ale dostanú i praktické rady, ako viesť interview. Získajú aj základné poznatky o video žurnalistike, marketingu, obchode či právu a etike.

Milan Dubec, generálny riaditeľ Ringier Axel Springer: „Ako nezávislý vydavateľ vnímam našu dôležitú úlohu v rámci spoločnosti. Práve preto podporujeme a pomáhame pri vzdelávaní novej generácie novinárov. Digital Media Campus vyučujú domáci a zahraniční profesionáli, ktorí majú reálne skúsenosti z praxe. Preto ma teší rastúci záujem študentov o tento program. Jasným dôkazom jeho kvality je, že viacerí úspešní absolventi sú už pevnou súčasťou našich redakcií.“

25.10.2018

Lektori z DMC prebrali výučbu po Jánovi Kuciakovi na UKF

Témou prvej prednášky predmetu Metodiky žurnalistickej práce, ktorú zastrešil vedúci Digital Media Campus Slovakia Martin Pastierovič, bola tvorba titulkov. Pre študentov 2. ročníka bakalárskeho stupňa sú v priebehu zimného semestra nachystané aj ďalšie praktické prednášky, ako napríklad efektívne editovanie, ilustrovanie online obsahu či tvorba interview. Lektori z DMC a vydavateľstva Ringier Axel Springer budú vyučovať aj študentov 5. ročníka. Tí získajú komplexné vedomosti z oblasti investigatívnej žurnalistiky a overovania informačných zdrojov. Ich vzdelávanie namiesto Jána Kuciaka prevezme Peter Bárdy, šéfredaktor spravodajského portálu Aktuality.sk a šéf investigatívneho tímu Aktuality.sk Marek Vagovič.

Milan Dubec, generálny riaditeľ Ringier Axel Springer SK: „Nikdy nezabudneme na nášho kolegu Jána Kuciaka a budeme pokračovať v jeho práci. A to nielen v tej novinárskej, ale aj vzdelávacej. Chceme, v spolupráci s univerzitou, pomôcť pri výchove mladých žurnalistov, ktorí budú v budúcnosti odhaľovať klamstvá a hľadať pravdu.“

10.07.2018

Skončil sa druhý ročník Digital Media Campus

dmc

24 prednášok a workshopov vedených viac ako dvadsiatkou skúsených lektorov, 2 zahraničné výjazdy a 9 úspešných absolventov, to sú len niektoré čísla z druhého ročníka vzdelávacej akadémie pre mladých novinárov Digital Media Campus. V utorok 10. júla vedúci DMC na Slovensku Martin Pastierovič odovzdal absolventom diplomy a vyhlásil víťazov prvej ceny za najlepšiu záverečnú prácu, ktorú získali redaktori Lukáš Kosno a Martin Hodás z portálu Žive.sk. Ich „Príručka pre nových redaktorov“ získala najviac bodov nielen v spoločnom hodnotení, ale jej prínos pre všetky redakcie ocenili aj viacerí šéfredaktori.

„Na začiatku som skutočne nevedela, čo od DMC očakávať a brala som to skôr ako povinnosť, ktorú mi nepriamo nariadili v práci. Neskôr som však absolvovala množstvo užitočných prednášok, ktoré mi poskytli aj skúsenosti využiteľné v praxi. Zároveň som svojou záverečnou prácou pomohla fungovaniu portálu Aktuality.sk na sociálnych sieťach a snáď aj vytvorila podklad pre svoju diplomovú prácu,“ uviedla Ivana Hečková z redakcie Aktuality.sk.

Okrem prednášok venovaných témam ako Investigatívna žurnalistika, Overovanie faktov, Novinár vo vojnovom konflikte, či workshopu Ako lepšie písať s Michalom Hvoreckým, boli súčasťou Digital Media Campusu aj viaceré exkurzie, či už do tlačiarne Nového Času v Budapešti alebo do Varšavy na konferenciu Think About!. Momentálne finišujú prípravy na v poradí už tretí ročník, ktorý začne v priebehu októbra 2018.

19.06.2018

Prezentácie záverečných prác študentov

dmc

Študenti Digital Media Campus okrem účasti na prednáškach museli pripraviť aj záverečnú prácu na tému, ktorá súvisela s redakciou v ktorej pôsobia. Výsledky sme mohli vidieť počas záverečných prezentácií, ktoré prebehli 19. júna v priestoroch Ringier Axel Springer Slovensko. Tím, alebo jednotlivec, ktorého práca bola najlepšie ohodnotená, bude mať možnosť navštíviť newsroomy Ringieru v Zurichu.

04.06.2018

Prihlás sa do školy digitálnej žurnalistiky

Prihla sa

Prihlasovanie do nového ročníka vzdelávacieho programu Digital Media Campus už spustené! Okrem platenej stáže a množstva zaujímavých prednášok vedených odborníkmi z praxe, čakajú na študentov aj viaceré exkurzie. V prípade záujmu nám pošlite svoj životopis a motivačný list na kariera@digitalmediacampus.sk, alebo nás kontaktujte na facebooku.

03.06.2018

Svet medzi riadkami - Globálne výzvy na Digital Media Campus

Svet medzi riadkami

V piatok 1.6 absolvovali študenti posledné stretnutie v rámci druhého ročníka Digital Media Campus, ktorého doobedňajšia časť bola venovaná globálnej žurnalistike a poobedie bolo zamerané prakticky na tvorbu titulkov.

Predmet Globálne výzvy- Svet medzi riadkami umožňuje mladým novinárom nazrieť medzi riadky, poodhaliť ich vlastné postoje, stereotypy či predsudky. Prednášku viedli Peter Ivanič z Človeka v ohrození, ktorý tento predmet vyučuje aj na FF UK v Bratislave a Andrej Návojský z Nadácie Milana Šimečku. Prednáška študentom priblížila čo to je rámovanie informácií, akú moc pri práci s informáciami majú samotní novinári a načo si majú dávať pozor keď píšu o témach týkajúcich sa chudoby, menšín a migrácie.

Poobedňajší praktický workshop o tvorbe titulkov viedol vedúci DMC Martin Pastierovič . Aj napriek tomu, že mnoho zo študentov už aktívne píše, častokrát majú problémy pri vytváraní vhodných titulkov. Čo by mal a čo naopak nemal mať vhodný titulok, používať, alebo nepoužívať číslovky, ale aj aká je ideálna dĺžka titulku, to všetko si študenti mohli vyskúšať pri titulkovaní 2 článkov z dvoch rôznych oblastí.

25.05.2018

Exkurzia a prednášky Digital Media Campus v AZET Žilina

Exkurzia a prednášky Digital Media Campus v AZET Žilina

V rámci exkurzie do Žiliny študenti Digital Media Campus navštívili aj priestory AZETu. Za zaujímavé prednášky o SEO a FB kampaniach ďakujeme kolegom- Ivete Cadrovej, Miroslavovi Pastierikovi a Martinovi Radolecovi.

24.05.2018

Digital Media Campus na Katedre Žurnalistiky KU v Ružomberku

Digital Media Campus na Katedre Žurnalistiky KU v Ružomberku

Vo štvrtok 24. mája sa vzdelávací program Digital Media Campus predstavil na Katedre žurnalistiky na Katolíckej Univerzite v Ružomberku v rámci predmetu Stretnutia s profesionálmi. V redakciách RAS SK pôsobia viacerí úspešní absolventi fakulty, napríklad šéfredaktor Šport.sk Michal Čarnoky, či v redakcií Aktuality.sk zástupca šéfredaktora Michal Badín a redaktor Tomáš Kyseľ. Študenti 1. a 2. ročníka magisterského stupňa tak majú možnosť pridať sa k nim aj prostredníctvom účasti v novom ročníku DMC. Okrem zaujímavých a a praktických prednášok bude môcť každý študent absolvovať aj platenú stáž vo vybranom titule.

Viac fotografií na našom facebooku.

 

09.05.2018

Novinár vo vojnovom konflikte

Novinár vo vojnovom konflikte

Stanka Harkotová z redakcie Aktuality.sk študentom DMC porozprávala aké je to byť reportérom priamo vo vojnovej zóne. Sama pravidelne prináša reportáže z Donbasu a východnej Ukrajiny a v roku 2017 v Mosule sledovala pád Islamského štátu.

Články Stanky Harkotovej nájdete tu.

 

02.05.2018

Študenti Digital Media Campus na konferencii Think About #digitalmedia vo Varšave

Študenti Digital Media Campus na konferencii Think About #digitalmedia vo Varšave

V dňoch 24 a 25 apríla sa v priestoroch Fort Sokolnickiego vo Varšave konala každoročná konferencia skupiny Ringier Axel Springer. Think About! spája senior novinárov a editorov, technických expertov a vizionárov, ktorí navzájom zdieľajú svoje skúsenosti z digitálnej transformácie. Ešte pred oficiálnym začiatkom konferencie sa konalo stretnutie študentov zo všetkých krajín, kde prebieha vzdelávací program pre mladých novinárov Digital Media Campus. Študenti z Poľska, Maďarska, Srbska a Slovenska sa mali možnosť prvý krát osobne stretnúť a v rámci úvodnej prezentácie svojim „spolužiakom“ priblížiť aktuálnu situáciu na mediálnom trhu v danej krajine. Slovenskí študenti sa venovali hlavne vražde Jána Kuciaka a samozrejme spomenuli aj rozdelenie mediálneho trhu po predaji printového portfólia RAS SK. Po prezentáciách nasledoval workshop pod vedením nemeckej školiteľky Karin Hilbert, počas ktorého študenti pracovali v skupinkách na témach venovaných budúcim trendom v médiách a tak isto výzvam, ktoré musia mladí novinári prekonávať. Napriek demografickým rozdielom medzi jednotlivými krajinami, je možné nájsť aj viaceré paralely, hlavne čo sa týka politického vývoja a aj postavenia novinárov v rámci spoločnosti. Študenti sa zhodli, že práca nezávislých novinárov je čoraz ťažšia a to nielen pre rozšírenejšie „fake news“ weby, ale aj z dôvodu slovných útokov zo strany politikov.

Viac fotografií nájdete na našom facebooku.

 

13.04.2018

Študenti Digital Media Campus na exkurzií v tlačiarni

Študenti Digital Media Campus na exkurzií v tlačiarni

Aj keď je vzdelávací program Digital Media Campus venovaný primárne online žurnalistike, rozhodli sme sa študentom ukázať aj niečo z výroby printov. V piatok 13. apríla sme absolvovali exkurziu do tlačiarne MediaWorks v Budapešti , kde sa už vyše dvoch rokov tlačí najčítanejší denník Nový Čas. V sprievode jej riaditeľa Lászlá Bertalána a nášho šéfa výroby Martina Staneckého, si mohli študenti pozrieť celý proces výroby novín, od dodania tlačových podkladov, nastavovania farby, samotnej tlače až po výsledné balenie a expedíciu do Bratislavy. Väčšina študentov pôsobí len v online médiách, takže vďaka tejto návšteve mali možnosť po prvý krát vidieť celú produkciu naživo.

"Exkurzia do tlačiarne bola príjemným ozvláštnením nášho rozvrhu a možnosť držať zajtrajšie noviny deň vopred je neopísateľná," zhodnotila svoje pocity Katarína, stážistka z redakcie Noizz.sk.

Skupina MediaWorks vznikla v roku 2014, keď Vienna Capital Partners po schválení protimonopolným úradom odkúpili spoločnosť od Ringier Kiadó Kft. V súčasnosti je najväčšou vydavateľskou skupinou v Maďarsku s viac ako 700 zamestnancami a ročným obratom takmer 15 miliárd HUF ( približne 4,8 milióna eur). V portfóliu spoločnosti, ktorá tlačí 600 000 vydaní denne sa okrem slovenského Nového Času nachádza aj denníky Nemzeti Sport a Világgazdaság, viaceré regionálne noviny, ale napríklad aj letáky spoločnosti Spar. Tlačiareň tlačila aj opozičné denníky Népszabadság a Magyar Nemzet, ktoré po viacerých vládnych tlakoch boli nútené ukončiť svoju  činnosť.

 

10.04.2018

Digital Media Campus začal spolupracovať s Univerzitou Konštantína Filozofa v Nitre

Digital Media Campus začal spolupracovať s Univerzitou Konštantína Filozofa v Nitre

Vzdelávací program Digital Media Campus (DMC), ktorý funguje v rámci skupiny Ringier Axel Springer už vyše dvoch rokov, vstupuje do novej fázy. Po prvých úspešných ročníkoch, ktoré prebehli priamo na pôde vydavateľstva v Bratislave, a ktoré absolvovalo viac ako 20 študentov, sa zástupcovia vydavateľstva rozhodli ponúknuť možnosť účasti na vzdelávaní aj slovenským univerzitám. Medzi prvými oslovenými bola aj Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre a jej Katedra žurnalistiky. Vzhľadom na to, že Katedra žurnalistiky UKF sa snaží študentom okrem kvalitných teoretických základov ponúknuť aj viaceré praktické predmety, ponuku spoluprácu radi privítali. Vzájomná spolupráca, ktorú podpísaním memoranda potvrdili prof. Bernard Garaj, dekan Filozofickej fakulty UKF a Milan Dubec, generálny riaditeľ Ringier Axel Springer Slovakia, odštartovala úvodnou prednáškou na začiatku marca, spolu so spustením letného semestra.

Program Digital Media Campus je zameraný na online žurnalistiku a aj ponúkané predmety ako overovanie zdrojov, tvorba interview, ilustrovanie online obsahu či investigatívna žurnalistika, majú priblížiť študentom každodennú prax z online redakcií. Špičkoví odborníci ako Peter Bárdy - šéfredaktor Aktuality.sk, Timea Keresztényiová - vedúca redakčného tímu Eva a Madam Eva, Tomáš Horváth - Art Director Nový Čas, zabezpečia cyklus prednášok pre študentov 2. ročníka magisterského stupňa.

Študentom bude poskytnutá aj možnosť praxe vo vybranom titule najväčšieho multimediálneho domu na Slovensku a pre tých najlepších aj možnosť získania pracovného kontraktu.

Spolupráca s Katedrou žurnalistiky UKF v Nitre prichádza v čase, keď je celá slovenská verejnosť zasiahnutá správou o vražde Jána Kuciaka a jeho snúbenice Martiny Kušnírovej. Práve Ján Kuciak, ktorý pôsobil v redakcií Aktuality.sk, patriacej pod Ringier Axel Springer Slovakia, bol úspešným absolventom tejto katedry a ako doktorand sám vyučoval predmety súvisiace s investigatívnou žurnalistikou.

„Žurnalistika je odbor, ktorý si okrem teoretickej roviny (primárne patriacej do kompetencie vysokoškolského štúdia) nepochybne vyžaduje prítomnosť aj praktického rozmeru. Na Katedre žurnalistiky FF UKF v Nitre sa uvedenú skutočnosť usilujeme napĺňať zapájaním odborníkov z praxe do vyučovacieho procesu, a tiež uskutočňovaním rôznych workshopov, besied, prednášok atď. s osobnosťami z médií. Spolupráca s Digital Media Campus je pre nás teda ďalším neoceniteľným prínosom - posilňuje sa ňou praktický rozmer štúdia a intenzívnejší kontakt študentov s reálnym mediálnym prostredím,“ vyjadrila sa pani Marcela Antošová, PhD, vedúca katedry žurnalistiky UKF v Nitre.

„Digital Media Campus vychováva novú generáciu kvalitných a kvalifikovaných novinárov, pripravených pre online prostredie. Chceme aby robili dobrú a nezávislú žurnalistiku, aby prinášali informácie, ktoré ľudia inde nenájdu a chápali aj ich kontext Zároveň však musia vedieť tieto informácie prezentovať čitateľom vo forme, ktorá zaujme. Preto sme za lektorov vybrali našich najlepších ľudí s dlhoročnou praxou i skúsenosťami, ktoré môžu predať budúcim novinárom,“ vysvetlil Milan Dubec, generálny riaditeľ Ringier Axel Springer Slovakia.

Fotografie z jednotlivých prednášok nájdete na našom facebooku.

 

06.04.2018

Digital Media Campus so šéfredaktorkou Nového Času Júliou Kováčovou a právnikom RAS SK

Digital Media Campus so šéfredaktorkou Nového Času Júliou Kováčovou a právnikom RAS SK

V piatok 9. apríla mali študenti Digital Media Campus možnosť vyspovedať šéfredaktorku Nového Času Júliu Kováčovú. V rámci tzv. Q&A session mohli získať odpovede na všetky svoje otázky týkajúce sa bulváru, fungovania denníka Nový Čas ale aj situácie, ktorá nastane v blízkej budúcnosti po zmene majiteľa. Šéfredaktorka priblížila fungovanie denníka a jeho redakcie, spôsob akým získavajú informácie a paparazzi fotky a prečo si stojí za tým, že denník je nezávislý. Okrem iného vyvrátila aj mýty o špeciálnom rozpočte určenom na súdne spory a študentom porozprávala, v ktorom prípade musel denník platiť pokutu a naopak, ktoré súdne spory jednoznačne vyhral.

Právnických tém sa prednášky držali aj poobede, keď sa študenti venovali právnym predpisom v slovenskej legislatíve týkajúcich sa publikovania. Dlhoročný právnik RAS SK Marek Benedik z advokátskej kancelárie Havlát& Partners študentom porozprával o problémoch, ktoré môžu nastať pri publikovaní neoverených informácií, o dôležitosti chránenia svojho zdroja a o možnosti obrátiť sa na Európsky súd pre ľudské práva. Tak isto spomenul viaceré prípady, ktoré zažil sa svoje roky práce pre Ringier Axel Springer Slovensko a upozornil ako pracovať s formuláciami pri podozrivých a obvinených osobách.

 

16.03.2018

Marketing Day

Marketing Day

V piatok 16. marca sme sa so študentami Digital Media Campus zúčastnili na celodennom školení venovanom marketingu tzv. Marketing Day, v priestoroch Co workingu Cvernovka.Prednášku viedla Martina Šebová- Senior group brand managerka spolu s Michalom Bunčákom, na pomoc si zobrali aj kolegyne z oddelenia marketingu Mariannu Sucháň a Silviu Tulákovú.

V doobedňajších hodinách sa študenti mohli oboznámiť s teóriou marketingu a poobedie bolo venované praktickej tímovej úlohe.V teoretickej časti sme sa venovali tomu, čo je to vlastne značka, ako sa tvoria „Lovebrands“, aký štýl komunikácie si máme ako marketéri vybrať a aj to, ako pracovať s emóciami. Študenti si mohli pozrieť aj krátke videá o štúdií od spoločnosti TNS Slovakia s názvom Lifestyle 2015. Základom štúdie je segmentácia Slovákov podľa ich životného štýlu.  Prostredníctvom šiestich segmentov popisuje rôzne prístupy k životu a z nich vyplývajúce potreby, ktoré ovplyvňujú konanie a rozhodovanie ľudí vo všeobecnosti ako i v prístupe k značkám.

Poobede sme v rámci praktického cvičenia študentov rozdelili do 3 tímov.Každá skupina si pod vedením svojho vedúceho musela pripraviť prezentáciu venovanú esencií vybranej značky. Na výber boli značky zo segmentu RAS Slovensko a UC- Bistro.sk, Nový Čas print a Aktuality.sk. Každý tím na záver odprezentoval svoju značku a vyzdvihol jej silné a slabé stránky a to čím je pre zákazníka zaujímavá a jedinečná.

Viac fotografií aj na našom facebooku.

 

20.02.2018

Patrik Herman druhý krát na Digital Media Campus

Patrik Herman druhý krát na Digital Media Campus

Okrem šikovných a obľúbených lektorov priamo z firmy je v druhom ročníku Digital Media Campus aj viacero externých školiteľov. Jedným z nich je aj Patrik Herman, ktorý s DMC spolupracuje už druhý rok a jeho predmet je, ako to sám nazýva „ rýchlokurzom tvorby reportáží“. V piatok 16.2 si aj naši študenti mohli tento „rýchlokurz“ vyskušať. V prvej časti praktického workshopu nám Patrik Herman porozprával aké sú rozdiely v skladbe písanej a televíznej reportáži, ako si pripraviť a napísať scenár, ako si „uvariť“ respondenta, ale aj ako pracovať s kameramanom a kedy je stand-up zbytočný.

V druhej časti workshopu sme študentov rozdelili do dvoch skupín a každá mala pridelenú konkrétnu tému, na ktorú museli natočiť 70 sekundovú reportáž. Študenti mali aplikovať do praxe všetky zásady, ktoré si v úvodnej prednáške osvojili. Nesmeli zabudnúť ani na zábery tzv. „do zásoby“, aby mali strihači z čoho vyberať a čím reportáže ilustrovať. Výsledky práce oboch tímov sme detailne rozoberali a snažili sa nájsť chyby, ktorým by sa študenti mali do budúcnosti vyvarovať.

Ako študenti natáčali reportáž nájdete na našej facebook stránke.

 

16.02.2018

DMC súčasťou Dňa otvorených dverí na Katedre žurnalistiky UKF v Nitre

DMC súčasťou Dňa otvorených dverí na Katedre žurnalistiky UKF v Nitre

15. februára sa vzdelávací program Digital Media Campus predstavil na Dni otvorených dverí na Katedre žurnalistiky na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. Súčasťou prezentácie katedry o možnostiach štúdia, bolo aj stretnutie s pracovníkmi médií, počas ktorého sme mali možnosť predstaviť firmu ako aj náš vzdelávací program. DMC a Katedra žurnalistiky plánujú bližšiu spoluprácu od marca tohto roka, keď sa vybrané prednášky z campusu začnú prednášať študentom magisterského štúdia. Senior lektori z RAS SK budú zdieľať svoje znalosti a skúsenosti v rámci predmetu mediálne praktikum a tým pomáhať budúcim novinárom získať viac informácií z praxe.

Viac fotografií nájdete na našom facebooku.

 

15.02.2018

Digital Media Campus na Dni otvorených dverí UKF v Nitre

Digital Media Campus na Dni otvorených dverí UKF v Nitre

15. februára sa vzdelávací program Digital Media Campus predstavil na Dni otvorených dverí na Katedre žurnalistiky na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre, kde sa vystriedalo v skupinkách viac ako 80 návštevníkov. Súčasťou prezentácie katedry o možnostiach štúdia bolo aj stretnutie s mediálnymi odborníkmi, počas ktorého sme mali možnosť predstaviť firmu ako aj náš vzdelávací program. DMC a katedra žurnalistiky plánujú bližšiu spoluprácu od marca tohto roka, keď sa vybrané prednášky z campusu začnú prednášať študentom žurnalistiky magisterského štúdia. Lektori z RAS SK budú zdieľať svoje znalosti a skúsenosti v rámci predmetu Mediálne praktikum a tým pomáhať budúcim novinárom získať viac informácií z praxe.

Viac fotiek nájdete na našom facebooku.

 

09.02.2018

Získavanie konverzií na sociálnych sieťach a psychológia šťastia na DMC

Získavanie konverzií na sociálnych sieťach a psychológia šťastia na DMC

V piatok 9.2 sme sa pod vedením Mareka Záňa - nového vedúceho performance marketingu, mohli dozvedieť, ktoré sociálne siete majú na slovenskom trhu význam, čo sa zmenilo na Facebooku po zavedení prieskumníka a aké atribúty musí mať úspešná kampaň. Okrem Facebooku nám Marek Záň predstavil aj úspešné Instagramové profily našich titulov a vysvetlil prečo Twitter na Slovensku nefunguje. Prednáška bude mať aj pokračovanie a to v podobe praktického workshopu, počas ktorého každý študent vytvorí vlastnú facebookovú kampaň pre vybraný titul.

Poobede sme od likov a klikov prešli k téme šťastia a spôsobom ako byť v práci a aj v bežnom živote šťastnejší. Tejto téme sa dlhodobo venuje psychológ Aleš Bednařík, ktorý v RAS SK školí zamestnancov v oblasti facilitácie a zameriava sa aj na rozvoj sociálnych, komunikačných a manažérskych zručností. Prednáška bola zameraná na spôsoby ako pracovať s negatívnymi vplyvmi okolo nás a odbúravať neželaný stres, s ktorým novinári prichádzajú do styku dennodenne.

 

12.01.2018

Time manažment a diplomatický protokol súčasťou DMC

Time manažment a diplomatický protokol súčasťou DMC

Súčasťou vzdelávacieho programu Digital Media Campus sú aj prednášky, ktoré sa zameriavajú na rozvoj tzv. soft skills mladých novinárov. Prvá z nich sa konala v piatok 12.1 s názvom Smart time a viedol ju Oliver Jakubík zo spoločnosti Flowy/Mebrand. V rámci trojhodinového bloku si študenti prešli teóriou aj praxou lepšieho time manažmentu a možnostiam ako zvládať stres. Je pre nás stres naozaj tak škodlivý ako si myslíme? Ako pracovať s neustále novými podnetmi z nášho okolia, keď sa potrebujeme sústrediť na prácu? Študenti si urobili aj test, ktorý im prezradil akým spôsobom sa rozhodujú a dostali rady kedy si počas dňa urobiť tzv. silent hour.

Poobedňajšiu prednášku “Diplomatický protokol” viedla Terézia Šajgalíková, vedúca rovnomenného odboru na Ministerstve zahraničných vecí. Študenti vo svojej novinárskej praxi často prichádzajú do kontaktu s veľvyslancami, či píšu o zahraničných návštevách na Slovensku a práve odbor Diplomatického protokolu má túto agendu na starosti. Na seminári si študenti mohli pozrieť ukážky poverovacích listín a dozvedieť sa aké je protokolárne poradie na Slovensku a v čom sú odlišnosti so zahraničným protokolom. 

 

08.12.2017

Vianočné stretnutie s Michalom Hvoreckým, Martinom Hanzelom a Tomášom Horváthom

Vianočné stretnutie s Michalom Hvoreckým, Martinom Hanzelom a Tomášom Horváthom

Po prvý krát sme v rámci DMC privítali externého prednášajúceho Michala Hvoreckého, slovenského spisovateľa a publicistu. Jeho prednáška „ Od telepatií k remeslu“ dala študentom rady ako lepšie písať, čo robiť aby sme sa vyhli chybám, ktoré denne pri písaní robíme a vysvetlila aj viaceré pojmy ako napríklad pleonazmus. Michal sa venoval aj praktickým príkladom ako správne pracovať s ukazovacími zámenami, spôsobu eliminovania nadbytočného používania privlastňovacích zámen a pripomenul, že slovenčina sa vyjadruje predovšetkým slovesami, ktorých máme viac ako 10 000.

Poobedňajšiu časť programu sme venovali fotografií pod vedením interných lektorov z Nového Času Tomáša Horvátha- Trapera (Art Director) a Martina Hanzela, vedúceho tímu fotografov. Tomáš Horváth sa zameral na ilustrovanie obsahu online verzie Nového Času, nezabudol spomenúť aktívne využívanie dronov v redakcií a prečo sa zatiaľ neujali fotografie z 360° kamery. Martin Hanzel porozprával študentom čo všetko prináša práca fotografa v denníku, ako často pri práci používa helikoptéru a vysvetlil im ako pracovať s foto-bankami.

Viac fotiek nájdete ako vždy na našom facebooku.

 

24.11.2017

Ako urobiť dobré interview s Timeou Keresztényiovou

Ako urobiť dobré interview s Timeou Keresztényiovou

Meno Timea Keresztényiová sa nám spája hlavne s rozhovormi, z ktorých cítiť nielen dušu, ale aj úprimný záujem o respondenta. Časť zo svojich praktických skúseností nadobudnutých za roky praxe sa Timea počas rannej prednášky v piatok 24. novembra, pokúsila odovzdať aj našim študentom. Ako sa pripraviť na rozhovor, kto je dobrým respondentom, ako je to s autorizáciou, čo s celebritami, ktoré zo seba robia Matky Terezy, aj toto boli témy, o ktorých sme sa dozvedeli viac. Okrem teoretických informácií nám Timea porozprávala aj „pikošky“, ktoré zažila pri rozhovoroch so slovenskými a svetovými celebritami.

Poobednú prednášku viedol Martin Pastierovič a venovala sa tvorbe obsahu a overovaniu faktov. V dnešnej dobe, kedy sa čoraz častejšie stretávame s publikovaním neoverených informácií a na novinárov je vytváraný tlak pracovať rýchlo, je extrémne dôležité vedieť rozlíšiť falošné a overené zdroje. Študenti si mali možnosť vyskúšať aj na praktických prípadoch, či vedia odlíšiť hoax od pravdy a nájsť pôvodný zdroj citovanej informácie.

Viac fotografií, ako aj ukážku z rozhovoru so Sergeiom Poluninom, nájdete na našom facebooku.

 

10.11.2017

Téma bulváru a dátová žurnalistika, aj takéto prednášky odzneli na druhom stretnutí DMC

Téma bulváru a dátová žurnalistika, aj takéto prednášky odzneli na druhom stretnutí DMC

Druhé stretnutie Digital Media Campus sa nieslo v réžií lektorov Gabriela Bocka a Denisy Fedorákovej. Gabriel Bocko, online content manager pre Nový Čas, predstavil študentom aké témy zaručené fungujú na slovenských čitateľov bulváru a venoval sa aj dopadu zavedenia prieskumníka na čitateľov čas.sk. Denisa Fedoráková, zástupkyňa šéfredaktorky Nového Času, sa venovala dátovej žurnalistike a prednáška bola ilustrovaná praktickými príkladmi nielen zo sveta (konkrétne z denníka El País), ale aj z Nového Času. Vizualizácia dát zjednodušuje čitateľovi informácie, ktorým by často krát nerozumel a týmto spôsobom sa dostanú k širšiemu publiku.

27.10.2017

Začal sa druhý ročník Digital Media Campus

Začal sa druhý ročník Digital Media Campus

V piatok 27.10 sme odštartovali druhý ročník Digital Media Campus s novými študentmi, ktorí pochádzajú z rôznych redakcií Ringier Axel Springer Slovensko, ako aj z externého prostredia. Úvodné stretnutie bolo venované histórií médií, prehľadu slovenského trhu ale dozvedeli sme sa aj ako merať výkon a ako pracovať s Live a AIM monitorom.

V druhom ročníku čakajú na študentov viaceré novinky akými sú napríklad predmety s externými lektormi, či viaceré zaujímavé exkurzie.

Viac fotiek a aktuálnych informácií nájdete aj na našom facebooku.

 

06.10.2017

Slávnostné ukončenie prvého ročníka Digital Media Campus

Slávnostné ukončenie prvého ročníka Digital Media Campus

V piatok 6. októbra sa v priestoroch Ringier Axel Springer Slovakia uskutočnilo odovzdávanie certifikátov úspešným absolventov prvého ročníka Digital Media Campus. Z pôvodných desiatich študentov úspešne ukončilo program šesť: Miriama Čechovičová, Martin Čeliga, Nina Lednická, Anikó Mituchová, Zuzana Rusnačeková a Mariana Vojtková.

„Digital Media Campus predčil moje očakávania. Jednotlivé školenia boli omnoho zaujímavejšie ako sa javili v rozvrhu a účasť jednoznačne odporúčam všetkým kolegom,“ uviedla Zuzana Rusnačeková, editorka Eva.sk.

Všetkým absolventom gratulujeme a viac fotiek a video z „promócie“ si môžete pozrieť na našom facebooku.

 

26.09.2017

Študenti Digital Media Campus na exkurzií v tlačiarni

Študenti Digital Media Campus na exkurzií v tlačiarni

Záverečná exkurzia prvého ročníka Digital Media Campus nás zaviedla do Budapeštianskej tlačiarne Nového Času. V piatok 22. septembra sa študenti mali možnosť dozvedieť sa viac o životnom cykle výroby novín, od dodania tlačových podkladov, nastavovania farby, samotnej tlače až po výsledné balenie a expedíciu do Bratislavy.

Zuzana Rusnačeková, študentka Digital Media Campus: „Som vďačná, že sme v rámci DMC mali možnosť nahliadnuť do výroby denníka. Tlačiarenské metódy, vďaka ktorým sa Nový Čas dostáva do stánkov sú veľmi zaujímavé.“ 

Fotky z exkurzie nájdete na našom Facebooku.

 

20.09.2017

Chystáme záverečnú exkurziu pre študentov prvého ročníka DMC!

Študenti prvého ročníka DMC na záver prvého ročníka navštívia tlačiareň Nového Času.

13.09.2017

Začali sme prípravy na druhý ročník Digital Media Campus!

Začali sme prípravy na druhý ročník Digital Media Campus!

Keďže prvý ročník sa nám úspešne blíži ku koncu, rozbehli sme prípravy na druhý. Okrem overených predmetov, chystáme budúcim „študentom“ aj rôzne prekvapenia v podobe ešte viac praktickejších workshopov a predmetov, ktoré len tak v bežných sylabách nenájdete.

Prihlasovanie otvorené. Posielajte nám svoje životopisy aj s motivačným listom v anglickom jazyku na kariera@digitalmediacampus.sk

 

11.12.2016

Vianočné marketingové stretnutie v hoteli Lindner

Vianočné marketingové stretnutie v hoteli Lindner

Ani pred Vianocami sme nezaháľali a študenti Digital Media Campus mali možnosť prehĺbiť svoje vedomosti z online marketingu. Workshopy Best Practice v online marketingu a Ako tvoriť obsah, ktorý je zaujímavý aj pre inzerentov, prebiehali v hoteli Lindner.

Viac zaujímavých fotografií nájdete na našom Facebooku.

 

23.09.2016

Digital Media Campus v Žiline

Digital Media Campus v Žiline

Študenti Digital Media Campusu mali možnosť navštíviť aj Žilinu, kde v krásnych priestoroch historickej budovy Banka Žilina absolvovali prednášku o SEO optimalizácií a Google Trends/Google Search.

Viac info na našom Facebooku

 

25.06.2016

Študenti DMC v Berlíne

Študenti DMC v Berlíne

Súčasťou prvého ročníka DMC bola aj návšteva spojená s workshopom v centrále Axel Springer v Berlíne. Hlavnými témami boli sociálne médiá a video, o ktorých hovorili odborníci z redakcií Bild a Die Welt, ale aj zo švajčiarskeho Ringieru či z Google Labs.

Viac info na našom Facebooku

 

15.05.2016

Prvý ročník Digital Media Campus otvorený!

Ak Vás zaujíma načo sa účastníci DMC tešili a čo sa mohli dozvedieť z prvých prednášok?
Pozrite si video TU.

Chceš sa prihlásiť?

Na adresu kariera@digitalmediacampus.sk nám pošli svoj životopis
spolu s motivačným listom v anglickom jazyku a my ťa budeme kontaktovať.

Kontakt